Вчені з'ясували, чому червоне м'ясо підвищує ризик раку кишківника
2015-08-02 16:07:47
Виявляється, уся справа в пігменті, що забарвлює м'ясо в червоний колір. Гем - компонент гемоглобіну, що зв'язує кисень і допомагає переносити його по тілу. У червоному м'ясі (яловичині, баранині, свинині, телятині, оленині і козлятині) гема значно більше, ніж у білому. Він містить залізо, яке надає м'ясу червоний колір.
Давно відомо, що червоне м'ясо збільшує ризик раку. Проте досі фахівці не знали, який механізм за цим стоїть. Вчені з Університету Утрехта провели дослідження на мишах. Вони давали гем піддослідній тварині. Дослідження показало: пігмент завдавав збитку слизовій оболонці кишківника гризунів. Кишкові бактерії перетворювали гем на сірководень. Ця хімічна сполука шкодила клітинами, що вистилав кишківник.
Щоб усунути ушкодження, клітини починали розростатися, що підвищувало ризик утворення ракових пухлин. Проте цей процес можна було зупинити за допомогою антибіотиків, що вбивали бактерії. Дослідники припускають: трьохсірчистий водень є біомаркером, що дозволяє визначити ризик раку кишечника.
Всього 5-10% випадків колоректального раку пов'язані з генетичними чинниками. Причиною інших випадків є чинники зовнішнього середовища, наприклад, дієта. Дослідники радять обмежити споживання червоного м'яса. Згідно з рекомендаціями Національної служби охорони здоров'я Великобританії, не варто їсти більше 70 грамів червоного м'яса в день. Дефіциту заліза дозволять уникнути такі продукти, як сочевиця, боби, яйця, риба, курка, індичка, горіхи і злаки.
Торішнє дослідження показало, що ризик раку кишківника підвищується через цукор Neu5Gc, що міститься в червоному м'ясі і викликає запалення. А шведські дослідники з'ясували: люди, які їдять надто багато червоного м'яса, частіше помирають від серцевої недостатності. Згідно з даними інших досліджень, червоне м'ясо також збільшує ризик раку молочної залози, раку передміхурової залози і діабету 2 типу.
Нові публікації
-
Електромобіль - це вже давно не просто про суху логістику та банальну здатність «доїхати з пункту А в пункт Б». Сучасне авто для жінки перетворилося на спр... -
Уявіть собі момент: ви шукаєте новий стілець для вітальні або оригінальний світильник для кухні. І замість того, щоб перегортати десятки фотографій, ви нат... -
Сучасний інтер'єр складно уявити без стильного декору. Саме тому модульні картини стали одним із найпопулярніших рішень для оформлення житлового простору. ... -
Менопауза в українському інфопросторі обговорюється переважно поверхово: «зміна гормонального фону», «припливи», «дратівливість». Але реальний спектр змін ... -
Вибір кави для закладу — це не просто закупівля товару, а стратегічне рішення, що визначає майбутню атмосферу та лояльність гостей. Кожна чашка напою форму... -
Компанія «Здорова Родина» виконує професійне транспортування хворих по Києву, гарантуючи швидку та безпечну доставку пацієнтів до медичних закладів, ЦНАП а... -
Професійний текст про Ucoffee як інтернет-магазин кави та чаю: асортимент, чайні категорії, зернова кава, дріпи, капсули та контактна інформація. ... -
Сучасні івенти давно змінилися — гостям недостатньо просто красивої локації чи фотографа. Фотобудки, інтерактивні photo-зони та digital-активності допомага... -
Подушки-іграшки від Babyki.ua поєднують комфорт, безпеку та розвиток дитини. Ідеальні для сну, гри та творчості, вони стають улюбленими друзями та яскравим... -
Створення об’ємного декору з найтонших листів, виготовлених із рисового борошна та крохмалю – справжній тренд серед професійних і домашніх кондитерів. Прик...













